Friday, May 20, 2011

hati

Ayat seperti "LAMANYA TAK UPDATE" sudah menjadi lazim sebagai mukaddimah setiap entri utk blog ini. (sila gelak atau senyum jika setuju).
Mood utk menulis di sini datang bila mana tersangat lapang masanya. Atau tersangat bosan harinya.Terasa wajar untuk diubah semua ini. hehe.. Ya Allah berikanlah kekuatan. Tiada daya upaya melainkan kekuantan Mu ya Allah..
Kenapa menulis hari ni... Sebabnya, terlihat pada satu (sebenarnya 2) blog yg saya susuri secara rambang.. sebuah kisah yg saya sangka bagai dalam  filem atau drama.. yg tak mungkin dibuat-buat blognya. (sebagaimana kewujudan blog personal seperti kepunyaan saya ni). Kisah satu pasangan muda (jika dilihat dari foto mereka).. Anak 2 orang. Namun Allah telah menjemput si suami pulang kepangkuan Nya.. Belum pun genap 4 tahun ulang tahun perkahwinan.. Kedua-dua mereka penulis blog.
Catatan si suami terhenti pada bulan Januari 2011.. Bila dibaca tulisan-tulisan beliau, MasyaAllah.. tersentuhnya hati.Terusik perasaan mengatakan mungkin coretan-coretan itu akan dijadikan kenangan apabila diri meninggalkan dunia. Buat diri saya, begitulah asalnya kelahiran blog ini.. Sebagai kenangan utk tatapan mereka yg ada di dunia setelah saya pergi nanti. Inspirasi dari arwah sahabat yg telah meninggalkan kita semua tanggal 16 Disember 2004.. Catatan terakhir beliau bertarikh 13 Disember 2004. Catatan itu saya tatap selama berbulan-bulan-bulan lamanya. Dan blognya masih dibaca setelah disambung semula oleh suami tercinta.. InsyaAllah..
Yg telah pergi takkan kembali. Yg masih di sini, persiapkanlah diri.. Ya Allah Yg Maha Lembut, Maha Pengasihani, dosa-dosaku harap Engkau ampuni..

Buat Abuamiir.. Selamat Hari Lahir ulangtahun ke-7 Amiir Husaini.. (20 Mei 2004)
Takkan dilupakan kenangan manis berkongsi pengalaman 9 bulan itu bersama Nuun.. :)
Al-fatihah.

0 comments: